خدمه نفتکش غرق شده در سواحل عمان مفقود شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) وزیر اطلاعات: دولت چهاردهم برای خدمت به مردم آمده است گزارش وزیر نیرو از مصرف برق در تابستان امسال شمار شهدای نوار غزه به ۳۸هزار و ۷۹۴ نفر رسید گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پزشکیان| تاکید بر تداوم گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برنامه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) برای افزایش ۱۲ میلیون لیتری تولید روزانه بنزین کشور

  • کد خبر: ۱۱۱۶۶۴
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
برنامه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) برای افزایش ۱۲ میلیون لیتری تولید روزانه بنزین کشور
معاون قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در مجاورت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس درحال ساخت است که با ساخت این پتروپالایشگاه، ۱۲ میلیون لیتر به ظرفیت تولید روزانه بنزین کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار اسداله حاجی‌زمانی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار اقدامات زیرساختگی و سازندگی در کشور، در راستای وظایف خود در بخش مسئولیت‌های اجتماعی، مباحث مربوط به محرومیت‌زدایی را نیز دنبال می‌کند.

وی افزود: در این راستا، دستورالعملی داریم که در شعاع ۷۰ کیلومتری پروژه‌ها، اقداماتی در راستای عمرانی و آبادانی توسط قرارگاه انجام شود، که این قبیل اقدامات شامل بخش‌های مختلفی است؛ از جمله بحث ساخت مدرسه و راه‌های روستایی و همچنین دیگر پروژه‌های عمرانی مربوط به روستا‌ها را در شعاع ۷۰ کیلومتری در دستور کار داریم.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه "در مباحثی مثل تهیه جهیزیه و کمک‌های معیشتی نیز اقدامات متعددی صورت گرفته"، گفت: در همین راستا، امروز ۳۱ هزار بسته معیشتی را در مناطق محروم کشور توزیع خواهیم کرد که هر کدام به ارزش حدود یک میلیون تومان است.

سردار حاجی‌زمانی با اشاره به حضور پررنگ و موثر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مواقعی که حوادث غیرمترقبه‌ای رخ داده، گفت: در حادثه غم‌بار متروپل آبادان،   قرارگاه بلافاصله بعد از رخ‌دادن حادثه، در محل حضور پیدا کرد و بخش‌های مهندسی قرارگاه کار را برعهده گرفت.

وی افزود: درحال حاضر که بحث آواربرداری تقریبا تمام شده، مسئولیت تخریب مابقی ساختمان متروپل، به‌گونه‌ای که موارد ایمنی کاملا برای ساختمان‌های مجاور رعایت شود را قرارگاه برعهده گرفته است که ان‌شاالله این‌کار هم با موفقیت انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در خصوص فعالیت‌های قرارگاه برای افزایش ظرفیت تولید بنزین کشور گفت: در مجاورت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس توسط قرارگاه درحال ساخت است که با ساخت این پتروپالایشگاه، علاوه بر دیگر محصولات با ارزش، ۱۲ میلیون لیتر به ظرفیت تولید روزانه بنزین کشور افزوده خواهد شد که در تلاش هستیم ظرف مدت کوتاهی، این پروژه را به‌بهره برداری برسانیم.

همچنین عباس معظمی، معاون ایمنی، اقدامات تأمینی، بحران و محیط زیست قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای بروز بحران ریزش آوار برج متروپل، در قرارگاه تیمی را متشکل از ۱۰ نفر از بهترین اساتید مهندسین سازه و متخصصین انفجارات تشکیل دادیم و به منطقه اعزام شدیم.

وی افزود: با هماهنگی کامل با وزارت کشور و سایر ارگان‌های حاضر، کار را شروع کردیم؛ بحث اولیه انفجار درجای ساختمان متروپل بود که با توجه به شرایط و موقعیت ساختمان و احتمال ریزش و بروز خطرات جانبی، این گزینه منتفی شد و ما برنامه‌های دیگری را در پیش گرفتیم.

معظمی با بیان اینکه "با استعانت از هلدینگ‌های تخصصی مهندسی مشاور، راه و شهرسازی، نیرو و دریایی، بیش از ۳۰ دستگاه و ماشین‌آلات تخصصی را به محل حادثه متروپل اعزام کردیم"، گفت: حدود ۱۰۰ نفر از بهترین متخصصین از سوی قرارگاه از روز اول به محل حادثه اعزام شدند و به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند.

وی ادامه داد: قولی که به مردم داغدیده آبادان داده بودیم که تا آخرین نفر بایستیم و پیکر‌ها را پیدا کنیم، این‌کار انجام شد و به لطف الهی دیروز آخرین پیکر هم کشف و تحویل داده شد.

معاون ایمنی، اقدامات تأمینی، بحران و محیط زیست قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: در مرحله اول بحث کشف اجساد بود، برنامه بعدی ما بحث تخریب ایمن باقی مانده سازه است که بسیار خطرناک و پرریسک است.

وی افزود: برنامه قرارگاه در این زمینه یک برنامه ۳ ماهه است که این ساختمان کاملا تخریب و آواربرداری شود و آن منطقه از برج دوقلوی متروپل پاکسازی شود.

معظمی با بیان اینکه "روش‌های مختلفی از جمله روش تخریب از بالا به پایین و برش لیزری در حال بررسی است"، گفت: درحال بررسی روش‌های نوین جهانی هستیم و اگر تجهیزاتی را نیاز داشته باشیم وارد می‌کنیم تا به‌گونه‌ای عمل کنیم که در کمترین زمان ممکن با بالاترین ایمنی، این‌کار انجام شود.

منبع:‌ تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->